joi, 26 mai 2011

La narcise - Cheile Intregalde, Muntele Cetii (ep. 1)

A venit vremea narciselor! Anul asta am incercat sa mergem in cat mai multe locuri in care cresc inca aceste spectaculoase plante. Am inceput cu cele de pe Muntele Cetii, loc pe care l-am vizitat in fiecare luna mai din ultimii 4 ani. Urcam de la Modolesti pe langa abruptul Cheilor Intregalde, apoi peste platoul carstic si coboram spre livada cu narcise a lui Nea Petric din Tecsesti.

Pana sa ajungem la narcise gasim cateva orhidee salbatice.

Dupa urcarea sustinuta, un prim popas deasupra Cheilor Intregalde.

Valea Galdei in amonte de Intregalde

Dam peste primele narcise si toata lumea se imprastie sa le admire / fotografieze. Din pacate intreaga pajiste a fost incendiata, focul ajungand pana in padurea de pin de deasupra cheilor dar care, din fericire, nu a ars. In schimb frunzele narciselor sunt toate carbonizate de la jumatate in sus.

Plecam mai departe in speranta ca nu s-a intamplat acelasi lucru si cu restul pajistilor si norocul ne surade.

Cer de primavara

Totusi sunt mai putine narcise decat in anii anteriori, la asta contribuind probabil si perioada rece de la sfarsitul lunii aprilie.

Narcissus stellaris

Sedinta foto

In poiana de sub Vf. Gorunu narcisele inflorite sunt in numar mai mic decat in alti ani. Se vad si aici urmele incendierii tarzii a pajistii care a afectat evident narcisele.