miercuri, 10 februarie 2010

Cu schiurile la Cetatea Lita


Sambata am facut o tura scurta pe schiuri de la Liteni pana la Cetatea Lita si retur. Zapada a fost din nou foarte putina, multe portiuni cu iarba si multe pietre, ca dovada m-am ales cu o taietura de vreo 10 cm intr-una din "pieile de foca". Pe scurte portiuni a trebuit chiar sa mergem cu schiurile in spate. Partea buna este ca am reusit in sfarsit sa vizitam cetatea, pe care o vazusem de nenumarate ori de la distanta, atunci cand mergeam vara in zona la escalada.











4 comentarii:

Bogdan Balaban spunea...

Frumoase fotografii. Cum se ajunge la aceasta cetate? Am vazut ca se afla undeva intre Turda si Buru. Acum citiva ani am fost in zona dar nu am stiut de ea.

Mihai C. spunea...

Se merge spre Baisoara si din Liteni, chiar pe langa birtul satului, se face dreapta un drum care coboara puternic si apoi trece o vale si apoi de acolo urca pe un deal pe langa un teren de fotbal si niste stane. Aici undeva lasi masina si continui pe jos. Iti va atrage atentia, undeva in fata, un deal impadurit cu niste stanci si antene gsm in varf. Trebuie sa mergi prin stanga acelui deal, pe un drum de caruta care te scoate intr-o sa stancoasa de unde se vede deja cetatea. Se poate ajunge si de pe Valea Ierii, care se afla undeva pe partea opusa, sub cetatea, dar pe acolo nu am urcat niciodata si nu stiu amanunte.

andi spunea...

Legenda distrugerii cetatii:

Se zice ca cetatea a fost asediata. La un moment dat, un soldat a mers la depozitul de praf de pusca din beciuri, sa mai aduca niscaiva praf pentru tunuri. Din neatentie, a apropiat prea mult torta de un butoi, si a facut un bum mare. Atacatorii au ramas cu gura cascata.

Anonim spunea...

cred ca a fost abandonata in vremea lui Francisc Rakoczi al II-lea.Interesant loc,putin vizitat!